Metal TR.NET - Yerli Gruplarina Sahip CIK !  
  Giriş veya Kayıt Ol
::  Ana Sayfa  ::  Hesabınız  ::  Forumlar  ::  Haberler  ::  Kritik  ::  Fotoğraf Galerisi  ::  Hosting  ::  Köşe Yazıları  ::
Menü
 Site
tree-T.gif Ana Sayfa
 Forum
 Haber Gönder
 Haber Arşivi
 Site Kadrosu
 Extra
 Hosting
 En İyi 10
 İnteraktif
 Demo & Mp3 Arşivi
 Video İzleme
 Fotoğraf Galerisi
 Destek
 Destekleyenler
 Linkekle
 Bizi Öner!
 
İçerik
. Yerli Gruplar
. Yabancı Gruplar
. Biyografiler
. Albümler
. Albüm Kritikleri
. Röportajlar
. Köşe Yazıları
. Köşe Yazıları Arşiv
. Dergiler
. Etkinlikler
· Gitar & TAB
 
Albüm Kritikleri
· KORN - The path of totality
· Hypocrisy-A Taste of Extreme Divinity (2009)
· Cyntia - Endless World (2012)
· Tiamat - The Scarred People
· Moonspell Alpha Noir-Omega White.
· Ghost - Opus Eponymous
· Testament - Dark Roots of Earth
· Lamb of God - Resolution
· Volbeat Live From Beyond Hell/Above Heaven
· Pentagram - MMXII
 
Kısa Haberler

[ Haber Arşivi ]
 
Son 10 Haber
· 100 Metal Sunar: GAEREA
[ 0 yorum - 958 okuma ]
· Dark Tranquillity Türkiye Turnesi 2021
[ 0 yorum - 3261 okuma ]
· SECURIS yeni Albümünü yayınladı.
[ 0 yorum - 5928 okuma ]
· OPETH 22 Mart 2015′te İstanbul'da, 23 Mart'ta ise Ankara'da
[ 0 yorum - 14063 okuma ]
· Blind Guardian Istanbul konseri 14 Mayıs 2015
[ 0 yorum - 14593 okuma ]
· Blind Guardian 8 yıl aradan sonra yeniden Ankara’da
[ 0 yorum - 13929 okuma ]
· DYING FETUS 11 HAZİRAN 2015 İstanbul'da
[ 0 yorum - 15434 okuma ]
· Kurt Cobain belgeselinden ilk fragman geldi
[ 0 yorum - 15498 okuma ]
· Takıntı - Buhran klibi yayınlandı!
[ 0 yorum - 16614 okuma ]
· Wayne Static 48 yaşında hayatını kaybetti
[ 0 yorum - 17579 okuma ]

[ Devamı Haberler Bölümünde ]
 
Fotoğraf Galerisi

B Noktası



B Noktası



B Noktası



Heretic Soul @ Waldb ...



Heretic Soul



Heretic Soul



Heretic Soul @ Rock ...



Anoreksi Promo 2011



Anoreksi Promo 2011



Anoreksi Promo 2011


[ Fotoğraf Galerisi ]
 
Rastgele Biyografi


Biocrime
 
MetalTR Arama
 
Üyelik
 
Üye Olun
Kayıp Şifre

Güvenlik Kodu: Güvenlik Kodu
Güvenlik Kodunu Girin:
 
Üyelik:
Bugün: 0
Dün: 0
Bekleyen Üyelik(ler): 4
Toplam Üye: 42,762
En Son Üye: electric_wizard

Şu An Bağlı:
Misafir(ler): 136
Üye(ler): 0
Toplam: 136
 
Forumlardan
Last 10 Forum Messages

eskiler bi bakın la ?
Son mesaj atan; ImpLosioN

Şu anda ne dinliyorsunuz?
Son mesaj atan; ImpLosioN

MetalTR Discord kanalı bekleriz
Son mesaj atan; Belorin

Metal dinleyici kitlesi
Son mesaj atan; Belorin

Kiramen Katib-in (Ankara)
Son mesaj atan; SMITD

Ona On Cafe
Son mesaj atan; SMITD

Kurbağa Teorisi
Son mesaj atan; elvistuna

Rotting Christ 10 Aralık 2023'te İstanbul'da!
Son mesaj atan; KopuK

Rotting Christ 10 Aralık 2023'te İstanbul'da!
Son mesaj atan; KopuK

1 mart 2024 Cradle of Filth istanbul konseri
Son mesaj atan; KopuK


[ Metal TR.NET - Yerli Gruplarina Sahip CIK ! ]
 
Köşe Yazıları
 
metaltr.net :: Başlığı Görüntüle - Nietzsche...
 
 SSSSSS   AramaArama   Üye ListesiÜye Listesi   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları Üye ListesiCan Sıkıntısı Giderici!   
 ProfilProfil   Özel mesajlarınızı kontrol etmek için login olunÖzel mesajlarınızı kontrol etmek için login olun     GirişGiriş 
GünlüklerGünlükler    Günlük Kontrol PaneliGünlük Kontrol Paneli    GünlüğümGünlüğüm

Nietzsche...
Sayfa Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Sonraki
 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    metaltr.net Forum Ana Sayfası -> Edebiyat
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
lyss
Geçerken Uğrayan
Geçerken Uğrayan


Kayıt: Jan 16, 2006
Mesajlar: 38
Nerden: ankara

MesajTarih: Cmt Eyl 09, 2006 9:38 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver
Mesaj: #81   

sentenced_1303 demiş ki:
lyss demiş ki:
sentenced_1303 demiş ki:
Valla gözlemlerime göre artık bütün gençlik Nietzscheci kesilmiş. Hem de ne anlattığını, neler demek istediğini hiç anlamadan. Sırf ''Bak, ben felsefe takılıyorum!'' demek için. Platon'u, Marx'ı, Kant'ı bilmeyen adamlar Nietzsche'den iki laf söyleyip felsefeci olmuşlar. Bu, Balzac'ı, Tolstoy'u, Dostoyevsky'yi okumadan edebiyat hakkında atıp tutmaya benziyor bir anlamda. Bir de tartışmanın konusu adamın din hakkında, tanrı hakkında söylediği sözlere dönmüş. Bu adamın başka düşünceleri de vardır elbet.
Son olarak da çoğu arkadaş nihilizm ve Nietzsche'nin nihilizmi olarak ayırmış o kavramı ve de birkaç cümleyle geçiştirmişler. Daha ayrıntılı bilgiler verirlerse biz de öğrenebiliriz bazı şeyleri diye düşünüyorum.


burda sana bişeyler öğretmek gibi bi görevim yok ki ayrıca geçiştirdiğimde yok. genel hatlarıyla nietzschenin nihilizminin tanımı odur. ve aradaki farkı anlatmak için gayet açık bi tanım. zaten amacımda aradaki farkı anlatmak olduğuna göre geçiştirmiş olmuyorum.

şunu anlamadım nietzsche başlığı altında yazılmış yazılardan,oraya yazanların platon marx ve kant ı bilmediğini nerden çıkardın. hem bunda şaşırıcak bişey de yok açıkcası.çünkü nietzsche insanı en çok ilgilendiren noktaya en etkili şekilde dokunmuştur: "varolmanın acısı" noktasına.
hem madem sen o kadar biliyosun ve madem bizde o kadar bilmiyoruz platon marx kant başlıkları açda şikayet etmeyi kes.

sentenced_1303 demiş ki:
Platon'u, Marx'ı, Kant'ı bilmeyen adamlar Nietzsche'den iki laf söyleyip felsefeci olmuşlar

böyle adamlar, başkalarını bilgisizlikle şuçlayarak bilgin olduklarını sanmışlar!


1) Ben adam gibi bir ricada bulundum, aldığım yanıt da bu. Seviye farkı sanırım.

2) Ben özellikle senden istememiştim, senden bir şeyler öğrenmek gibi bir niyetim de yok. Sen böyle basitçe geçiştirerek bilgisizliğini ortaya koymuşsun, şimdi de ''Sana öğretemem'' olaylarına girmişsin. Yapma böyle basitlikler!

3) Her söyleneni üstüne alınma psikolojisindesin. Bu da bir hastalık tabi, öncelikle geçmiş olsun! Ben genel konuştum bu isimleri söylerken, burada yorum yazan insanlara hitafen söylemedim. Temeli bilmeden ayrıntıya inemezsin, her konuda olduğu gibi felsefede de bu böyledir.

4) Bilgin olmak? Yok ben almayayım, üstadlar dururken... Benim tepkim konunu özünü bilmeden, sadece hava olsun diye aynı isimlere saplanıp kalan özenti insanlara. Kendini onlardan sayıyorsan ne mutlu sana... Bu sokakta da olur, forumda da olur. Özellikle birilerini kastederek yazmamıştım, atlamışsın.

5) ''Şikayet etmeyi kes.'' demek kadar terbiyesizce bir şey olabilir mi? Sana ne be kardeşim, babanın forumu mu? Herkes düşüncesini söylüyor, ben de söyledim; ki kimseye laf sokmadan, iğnelemeden. Ama öyle anlamışsın, tamamıyla senin sorunun. Bir dahaki sefere gözünle oku, beyninle yorumla. ''Düşüncelere saygılı olmayı öğren!'' desem... Çok mu yabancı geldi, salla gitsin!

50'ye kadar yolun var ama kime neyi açıklıyorum ki... Bir derdin varsa özel mesajdan gel, forumu kirletme.


ya bi laf ediyosun bari arkasında dur. "çoğu arkadaş nietzsche nin nihilizmi ve nihilizm olarak ayırmış" demişsin. bu başlık altında yazılanları okursan bunu yapan iki kişi var.biride ben.üstüme alınmam kadar doğal bişey olamaz yani. ayrıca benim kimseyle tartışmak gibi bi niyetim yok zaten. uslubundan rahatsız olmasam çıkışmaz oturur yazardım.

ben marx kant olayını üstüme alınmadım zaten. bunun doğal olduğunu belirttim. ve nedenini açıkladım.

şikayet etmeyi kes dememdeki neden:madem insanların kant ı bilmeden sadece nietzsche okumakla felsefe yaptıklarını düşünüyosun o zaman onları tanıtan bi başlık aç demek istememdi. ki ben bunda bi terbiyesizlik görmüyorum.

eğer üslubuna dikkat edersen kimse savaş açmaz zaten
_________________
Bütünüyle hoşnut bi adamın ağzı birayla doludur.
Mısır Atasözü MÖ.2200
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder
Sponsor Linkler







Tarih: Google ve Sponsor Baglantilari    Mesaj konusu: Sizde bu bölüme reklam verebilirsiniz !
: #   


Başa dön
lyss
Geçerken Uğrayan
Geçerken Uğrayan


Kayıt: Jan 16, 2006
Mesajlar: 38
Nerden: ankara

MesajTarih: Cmt Eyl 09, 2006 9:47 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver
Mesaj: #82   

lethee demiş ki:
ya arkadaslar nietzsche nihilizmi nedir ya??? nietzsche kimi zaman yokluga adadıklarıyla nihilizme de öncülük yapmıs olsada nietzsche nihilizmi gibi bi akım soz konusu deil....nietzsche nin asıl savundugu sey sonrasız dönüş ve üstün insan kavramlarıdır....



şöyle anlatıyım sana. nihilizm "bütün" değerlere "kayıtsız" kalmaktır. ama nietzsche için bi üstinsan kavramı vardı. o insanın aşılması gereken bi varlık olduğunu düşünür ve insana değer vermezdi. ama üstinsan kavramına değer verirdi.
burda nietzsche nin nihilizminin farkı çıkıyo ortaya.çünkü nietzsche kendine yeni bi değer yarattı ve buna değer verdi. dogmatik değerleri kabul etmek yerine kendi değerini kendine göre kendi yarattı.

ayrıca bu konu için birol dok un nietzsche'nin nihilizmi adında bi kitabı var.tavsiye ederim
_________________
Bütünüyle hoşnut bi adamın ağzı birayla doludur.
Mısır Atasözü MÖ.2200
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder
sentenced_1303
Forum Hayvanı
Forum Hayvanı


Kayıt: Aug 04, 2005
Mesajlar: 636
Nerden: Eskişehir

MesajTarih: Cmt Eyl 09, 2006 11:22 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver
Mesaj: #83   

E be kardeşim, ne dedim de bu kadar gerdi seni, strese girmişsin iyice. Benim üslubumda rahatsız olunacak bir şey yok, ben gayet doğal olaraktan ''madem böyle böyle diyorsun açıkla da biz de öğrenelim, öyle olta atıp da kaçma'' demek istedim ki yaptığın tamamen oydu. Ama aç oku bakalım kendi üslubundaki küstahlığı... Mademki bir şeyleri kategorize edip ''Nihilizm ve Nietzcshe'nin nihilizmi'' diyorsun, açıkla o zaman. Nietzche'nin güzel bıyıklarını konuşmak için mi açılmış bu başlık yoksa düşünceleri hakkında tartışmak için mi? Yoksa çok bilmiş laflar edip sonunu getirmeyen arkadaşların tek kişilik şovlarını sergilemek için mi? Dikkat edersen çok güzel bir laf vardı sonlara doğru. Gözünle oku, beyninle yorumla diye. Felsefe yapmak da ne ya? Şu an sen felsefe mi yapıyorsun, ben felsefe mi yapıyorum? Ne alakası var şimdi? Çok güzel bir örnek verdim dikkat edersen, bu isimleri bilmeden edebiyattan konuşan adamın şu isimleri bilmeden felsefe konuşmasından bir farkı yoktur diyerekten. Benim kastettiğim felsefenin ne olduğuyla, temeliyle, özüyle ne anlatmaya çalıştığıyla en ufak ilgisi olmayan bir adamın tutup da ''Nietzsce abi, benim adamım. Bak adam şöyle demiş harika ya, işte felsefe budur vs...'' tarzı cümlelerle etrafına sözüm ona ''hava atmak'' için zavallıca düşünceler içersine girmesi, felsefi düşünce bir okyanussa içindeki tek bir damlaya tapması. Gerisi anlamak isteyene... Eyvallah!
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder
lethee
Zehir Hafiye
Zehir Hafiye


Kayıt: Jul 08, 2006
Mesajlar: 365


MesajTarih: Cmt Eyl 09, 2006 11:34 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver
Mesaj: #84   

sentenced_1303 demiş ki:
E be kardeşim, ne dedim de bu kadar gerdi seni, strese girmişsin iyice. Benim üslubumda rahatsız olunacak bir şey yok, ben gayet doğal olaraktan ''madem böyle böyle diyorsun açıkla da biz de öğrenelim, öyle olta atıp da kaçma'' demek istedim ki yaptığın tamamen oydu. Ama aç oku bakalım kendi üslubundaki küstahlığı... Mademki bir şeyleri kategorize edip ''Nihilizm ve Nietzcshe'nin nihilizmi'' diyorsun, açıkla o zaman. Nietzche'nin güzel bıyıklarını konuşmak için mi açılmış bu başlık yoksa düşünceleri hakkında tartışmak için mi? Yoksa çok bilmiş laflar edip sonunu getirmeyen arkadaşların tek kişilik şovlarını sergilemek için mi? Dikkat edersen çok güzel bir laf vardı sonlara doğru. Gözünle oku, beyninle yorumla diye. Felsefe yapmak da ne ya? Şu an sen felsefe mi yapıyorsun, ben felsefe mi yapıyorum? Ne alakası var şimdi? Çok güzel bir örnek verdim dikkat edersen, bu isimleri bilmeden edebiyattan konuşan adamın şu isimleri bilmeden felsefe konuşmasından bir farkı yoktur diyerekten. Benim kastettiğim felsefenin ne olduğuyla, temeliyle, özüyle ne anlatmaya çalıştığıyla en ufak ilgisi olmayan bir adamın tutup da ''Nietzsce abi, benim adamım. Bak adam şöyle demiş harika ya, işte felsefe budur vs...'' tarzı cümlelerle etrafına sözüm ona ''hava atmak'' için zavallıca düşünceler içersine girmesi, felsefi düşünce bir okyanussa içindeki tek bir damlaya tapması. Gerisi anlamak isteyene... Eyvallah!

+11111111
_________________
özgürlüğün geldiği gün, o gün ölmek yasak...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder MSN Messenger
lethee
Zehir Hafiye
Zehir Hafiye


Kayıt: Jul 08, 2006
Mesajlar: 365


MesajTarih: Cmt Eyl 09, 2006 11:36 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver
Mesaj: #85   

lyss demiş ki:
lethee demiş ki:
ya arkadaslar nietzsche nihilizmi nedir ya??? nietzsche kimi zaman yokluga adadıklarıyla nihilizme de öncülük yapmıs olsada nietzsche nihilizmi gibi bi akım soz konusu deil....nietzsche nin asıl savundugu sey sonrasız dönüş ve üstün insan kavramlarıdır....



şöyle anlatıyım sana. nihilizm "bütün" değerlere "kayıtsız" kalmaktır. ama nietzsche için bi üstinsan kavramı vardı. o insanın aşılması gereken bi varlık olduğunu düşünür ve insana değer vermezdi. ama üstinsan kavramına değer verirdi.
burda nietzsche nin nihilizminin farkı çıkıyo ortaya.çünkü nietzsche kendine yeni bi değer yarattı ve buna değer verdi. dogmatik değerleri kabul etmek yerine kendi değerini kendine göre kendi yarattı.

ayrıca bu konu için birol dok un nietzsche'nin nihilizmi adında bi kitabı var.tavsiye ederim

arkadasım işte nietzsche nihilizmi die bı kuram yok anlıyo musun....
bence bu alıntıyı bı oku ....

nietzsche'nin nihilist olmadığı açık seçik ortadadır: nietzsche'nin değerleri yok saydığı doğrudur; ancak bu değerlerin yitip kusursuz bir intiharla sona erecek bir hiçliğin anlamına teğet bile geçmez. nietzsche'nin bahsettiği zincirlerle örülmüş insan benliğini kendisinin yarattığı değerlerle zincirlerinden boşandırarak onu özgürleştirmesidir. dolayısıyla bahsedilen yeni değerler yaratmaktır.
elbette ki bu yeni yaratılan değerler de baki kalmayacaktır. onlar da yeni değerlere gebe olacaktır. işte burada bengi dönüşe geri döneriz: felsefi, sanatsal ve bilimsel bir erdemliliğin temelinde yeniden yaratılacak değerler sistem(atiğ)i übermensch'i kendi içinden doğuracak ve onun tarihsel misyonunu devam ettirmesini sağlayacaktır.
_________________
özgürlüğün geldiği gün, o gün ölmek yasak...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder MSN Messenger
lyss
Geçerken Uğrayan
Geçerken Uğrayan


Kayıt: Jan 16, 2006
Mesajlar: 38
Nerden: ankara

MesajTarih: Pzr Eyl 10, 2006 9:58 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver
Mesaj: #86   

lethee demiş ki:
lyss demiş ki:
lethee demiş ki:
ya arkadaslar nietzsche nihilizmi nedir ya??? nietzsche kimi zaman yokluga adadıklarıyla nihilizme de öncülük yapmıs olsada nietzsche nihilizmi gibi bi akım soz konusu deil....nietzsche nin asıl savundugu sey sonrasız dönüş ve üstün insan kavramlarıdır....



şöyle anlatıyım sana. nihilizm "bütün" değerlere "kayıtsız" kalmaktır. ama nietzsche için bi üstinsan kavramı vardı. o insanın aşılması gereken bi varlık olduğunu düşünür ve insana değer vermezdi. ama üstinsan kavramına değer verirdi.
burda nietzsche nin nihilizminin farkı çıkıyo ortaya.çünkü nietzsche kendine yeni bi değer yarattı ve buna değer verdi. dogmatik değerleri kabul etmek yerine kendi değerini kendine göre kendi yarattı.

ayrıca bu konu için birol dok un nietzsche'nin nihilizmi adında bi kitabı var.tavsiye ederim

arkadasım işte nietzsche nihilizmi die bı kuram yok anlıyo musun....
bence bu alıntıyı bı oku ....

nietzsche'nin nihilist olmadığı açık seçik ortadadır: nietzsche'nin değerleri yok saydığı doğrudur; ancak bu değerlerin yitip kusursuz bir intiharla sona erecek bir hiçliğin anlamına teğet bile geçmez. nietzsche'nin bahsettiği zincirlerle örülmüş insan benliğini kendisinin yarattığı değerlerle zincirlerinden boşandırarak onu özgürleştirmesidir. dolayısıyla bahsedilen yeni değerler yaratmaktır.
elbette ki bu yeni yaratılan değerler de baki kalmayacaktır. onlar da yeni değerlere gebe olacaktır. işte burada bengi dönüşe geri döneriz: felsefi, sanatsal ve bilimsel bir erdemliliğin temelinde yeniden yaratılacak değerler sistem(atiğ)i übermensch'i kendi içinden doğuracak ve onun tarihsel misyonunu devam ettirmesini sağlayacaktır.


nietzsche nin nihilist olmadığı açık seçik ortada olduğu için nietzsche nin nihilizmi diye bi kavram doğmuştur zaten.bu kavram nietzsche yi nihilist olarak ananlara karşı onun geleneksel değerlere kayıtsız kalmasının aslında nihilizmden çok farklı olduğunu anlatmak için bu şekilde tanımlanmıştır:nietzsche nin nihilizmi
_________________
Bütünüyle hoşnut bi adamın ağzı birayla doludur.
Mısır Atasözü MÖ.2200


En son lyss tarafından Pzr Eyl 10, 2006 10:11 am tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder
lyss
Geçerken Uğrayan
Geçerken Uğrayan


Kayıt: Jan 16, 2006
Mesajlar: 38
Nerden: ankara

MesajTarih: Pzr Eyl 10, 2006 10:08 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver
Mesaj: #87   

sentenced_1303 demiş ki:
E be kardeşim, ne dedim de bu kadar gerdi seni, strese girmişsin iyice. Benim üslubumda rahatsız olunacak bir şey yok, ben gayet doğal olaraktan ''madem böyle böyle diyorsun açıkla da biz de öğrenelim, öyle olta atıp da kaçma'' demek istedim ki yaptığın tamamen oydu. Ama aç oku bakalım kendi üslubundaki küstahlığı... Mademki bir şeyleri kategorize edip ''Nihilizm ve Nietzcshe'nin nihilizmi'' diyorsun, açıkla o zaman. Nietzche'nin güzel bıyıklarını konuşmak için mi açılmış bu başlık yoksa düşünceleri hakkında tartışmak için mi? Yoksa çok bilmiş laflar edip sonunu getirmeyen arkadaşların tek kişilik şovlarını sergilemek için mi? Dikkat edersen çok güzel bir laf vardı sonlara doğru. Gözünle oku, beyninle yorumla diye. Felsefe yapmak da ne ya? Şu an sen felsefe mi yapıyorsun, ben felsefe mi yapıyorum? Ne alakası var şimdi? Çok güzel bir örnek verdim dikkat edersen, bu isimleri bilmeden edebiyattan konuşan adamın şu isimleri bilmeden felsefe konuşmasından bir farkı yoktur diyerekten. Benim kastettiğim felsefenin ne olduğuyla, temeliyle, özüyle ne anlatmaya çalıştığıyla en ufak ilgisi olmayan bir adamın tutup da ''Nietzsce abi, benim adamım. Bak adam şöyle demiş harika ya, işte felsefe budur vs...'' tarzı cümlelerle etrafına sözüm ona ''hava atmak'' için zavallıca düşünceler içersine girmesi, felsefi düşünce bir okyanussa içindeki tek bir damlaya tapması. Gerisi anlamak isteyene... Eyvallah!


ben sadece bana söylene şeylere cvp veriyorum ki bu da gayet normal.
olta atıp kaçmış gibi bi halim yok bunu sana ilk mesajımdada açıkladım ama evet derdin anlamak olmadığı için sadece laf yetiştirmek olduğu için okumamışsın ve anlamamışsın.bu yüzden benim yapabileceğim bişey yok. aynı "felsefe yapmak" kısmını okumadığın gibi.
ki okusan öyle bi iddam olmadığını anlardın.

hala açıkla o zaman diyosun. ben farkı gayet güzel açıkladım.hala anlamıyosan...

lütfen buraya cvp yazmadan önce daha önce ne yazdıklarımı oku. çok zor olmasa gerek.
_________________
Bütünüyle hoşnut bi adamın ağzı birayla doludur.
Mısır Atasözü MÖ.2200
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder
lyss
Geçerken Uğrayan
Geçerken Uğrayan


Kayıt: Jan 16, 2006
Mesajlar: 38
Nerden: ankara

MesajTarih: Pzr Eyl 10, 2006 10:29 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver
Mesaj: #88   

nihilizm "bütün" değerlere "kayıtsız" kalmaktır. ama nietzsche için bi üstinsan kavramı vardı. o insanın aşılması gereken bi varlık olduğunu düşünür ve insana değer vermezdi. ama üstinsan kavramına değer verirdi.
burda nietzsche nin nihilizminin farkı çıkıyo ortaya.çünkü nietzsche kendine yeni bi değer yarattı ve buna değer verdi. dogmatik değerleri kabul etmek yerine kendi değerini kendine göre kendi yarattı.

hiçliği farketmiş insanlar, içlerindeki hiçliğin üstesinden gelmek için yaratmak zorundadır.
din ahlak gibi dogmatik kavramlara değer vermeyen bir insan kendi değerlerini yaratmalıdır.nietzsche nin nihlizmi diye tanımlanmış kavramda bunu anlatır zaten: hiçliğin eşliğinde yaratma

diğer mesajla birleştirdim.açıklayıcı olmuştur umarım
_________________
Bütünüyle hoşnut bi adamın ağzı birayla doludur.
Mısır Atasözü MÖ.2200
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder
sentenced_1303
Forum Hayvanı
Forum Hayvanı


Kayıt: Aug 04, 2005
Mesajlar: 636
Nerden: Eskişehir

MesajTarih: Pzr Eyl 10, 2006 10:29 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver
Mesaj: #89   

Benim derdim laf yetiştirmek olsa lafı direkt olarak sana söylerdim, ortaya attığım laflara atlayan sensin sana kemik atmadığım halde. Ben gayet güzel okuyorum, yorumluyorum. Senin de okuduğunu zannediyorum ama anlayabildiğini düşünmüyorum. İlk mesajımda istediğim şeyi bu kadar laf salatasından sonra yazmışsın, yine de sağol. ''Felsefe yapmak'' lafı da ortaokul düzeyi bir laf olduğu için gayet ilgimi çeken bir kelime oldu, onun için ayrıca teşekkür ederim. Benden bu kadar. Vücudunun en üzerindeki naçizhane organını daha randımanlı kullanman dileğiyle...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder
lyss
Geçerken Uğrayan
Geçerken Uğrayan


Kayıt: Jan 16, 2006
Mesajlar: 38
Nerden: ankara

MesajTarih: Pzr Eyl 10, 2006 10:38 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver
Mesaj: #90   

sentenced_1303 demiş ki:
Benim derdim laf yetiştirmek olsa lafı direkt olarak sana söylerdim, ortaya attığım laflara atlayan sensin sana kemik atmadığım halde. Ben gayet güzel okuyorum, yorumluyorum. Senin de okuduğunu zannediyorum ama anlayabildiğini düşünmüyorum. İlk mesajımda istediğim şeyi bu kadar laf salatasından sonra yazmışsın, yine de sağol. ''Felsefe yapmak'' lafı da ortaokul düzeyi bir laf olduğu için gayet ilgimi çeken bir kelime oldu, onun için ayrıca teşekkür ederim. Benden bu kadar. Vücudunun en üzerindeki naçizhane organını daha randımanlı kullanman dileğiyle...


felsefe yapmak lafı alaylı bi kullanımdır. yani küçümsenen. ve bende orda o yüzden onu kullanmıştım.umarım anlarsın

ayrıca dediğim gibi. "nihilizm ve nietzsche nin nihilizmi şeklinde ayıranlar" ifadesini kullanmışsın. bunu yapan iki kişi var. ki eğer ayıranLAR demesen yada bunu yapan üç kişi olsa üstüme alınmayabilirdim. ama burda başka bi olasılık yok.umarım bu mantıksal çıkarımı anlarsın.

"kemik atmak" lafından sonra dicek bişeyim kalmıyor.buyur egonu tatmin etmeye devam et. ama benden bu kadar
_________________
Bütünüyle hoşnut bi adamın ağzı birayla doludur.
Mısır Atasözü MÖ.2200
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder
elend
Veled-i METAL
Veled-i METAL


Kayıt: Sep 09, 2006
Mesajlar: 167


MesajTarih: Pzr Eyl 10, 2006 11:11 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver
Mesaj: #91   

niçe.. hmm.. will 2 power..

neden bu kadar popülerleşiyor ki bu adam?

kızkardeşine aşık olan tek o muydu? o kadar genç filoloji profesörü olan sadece oydu ok. neyse. uzun konu. uğraşmak anlamsız.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder
lethee
Zehir Hafiye
Zehir Hafiye


Kayıt: Jul 08, 2006
Mesajlar: 365


MesajTarih: Pts Eyl 11, 2006 6:27 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver
Mesaj: #92   

nietzsche kız kardesine falan aşık deildi... of ne anlatıyorm ki,nietzschenin görüşlerini tartışmak yerine millet yine magazinsel kısma takılmış....bi yorum yapılcaksa bu onun felsefeye bakış acısı üzerine olmalı...
nietzsche nihilizmi die ayırmanın temelinde onun nihilist olmadıgnı göstermek varsa pes der susarım... insanlar bildiklerinin en dogru oldugunu düşünüyo galiba bıseyler anlatmaya calışmak anlamsız bir caba....
_________________
özgürlüğün geldiği gün, o gün ölmek yasak...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder MSN Messenger
elend
Veled-i METAL
Veled-i METAL


Kayıt: Sep 09, 2006
Mesajlar: 167


MesajTarih: Çrş Eyl 13, 2006 2:12 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver
Mesaj: #93   

niçe nihilistik davranmaz, hristiyan değerlerine karşı nihilisttir, ama yeni değerler kuran biridir. siz, eğer niçenin ürettiği yeni değerleri bana savunursanız, nihilist olamazsınız.
magazinsel kızım, evet aşıktı, bu onu ünlü de yapıyor evet, biz de bunu konuşacağız bunu da bil, artı, burada yazan tanıdığım bir iki kişi benle birlikte niçenin nerdeyse tüm kitaplarını "derinlemesine" okumuştur-bilir, bunu da eklemeliyim. anlatmaya gerek duymayanlar, bunu saçma bulanlar var burada yani. sadece magazinini konuşmak konsepte daha uygun.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder
lethee
Zehir Hafiye
Zehir Hafiye


Kayıt: Jul 08, 2006
Mesajlar: 365


MesajTarih: Cum Eyl 15, 2006 7:18 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver
Mesaj: #94   

elend demiş ki:
niçe nihilistik davranmaz, hristiyan değerlerine karşı nihilisttir, ama yeni değerler kuran biridir. siz, eğer niçenin ürettiği yeni değerleri bana savunursanız, nihilist olamazsınız.
magazinsel kızım, evet aşıktı, bu onu ünlü de yapıyor evet, biz de bunu konuşacağız bunu da bil, artı, burada yazan tanıdığım bir iki kişi benle birlikte niçenin nerdeyse tüm kitaplarını "derinlemesine" okumuştur-bilir, bunu da eklemeliyim. anlatmaya gerek duymayanlar, bunu saçma bulanlar var burada yani. sadece magazinini konuşmak konsepte daha uygun.

canım benim bı kere tanımadıgın bırı olan bana daha dogru hitap etmenı rica ediyorm... siz o bıkac kısı nietzsche yi okumussunuz tebrik ettim anladınız mı o kısma hiç girmiyorm, benim nietzsche hakknda neyi nekadar yaptığımı bılıyo musun yok ... o zaman sus bence bu forum tartışma yeri deil zaten fikir beyan ediyorz... cogitonun nietzche özel sayısını okumanı tavsiye ederim en azından onu oku da engin nietzsche bilgilerin üstüne bi yenisi daha eklensin...
_________________
özgürlüğün geldiği gün, o gün ölmek yasak...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder MSN Messenger
aletheia
 


Kayıt: Jan 16, 2007
Mesajlar: 1228


MesajTarih: Prş May 17, 2007 9:13 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver
Mesaj: #95   

nietzsche=yaşam filozofu
Dünya, başlangıç ve sonu olmayan güçlerin muazzam bir birikimidir. Söylenebilecek tek şey oluşun sonsuz bir akım olduğu, bu sonsuzluk içinde olan şeyin tekrar tekrar ortaya çıktığıdır. Varlıkta tekrarlar vardır. Bu, ebedi döngü, sonsuz dönüştür. Her şey oluşur ve tekrar geri döner. Bundan kaçmak olanaklı değildir. İşte bu şekilde var olan varlığın en iyi tanınan biçimi yaşamdır. Yaşam özellikle güç toplama, güç biriktirme istencidir. Bu dönüşte tekrarlananlar, yaşamda tekrarlananlar yaşamın özünde olan şeylerdir. Her yaşayan varlıkta gördüğümüz şeylerdir. Örneğin acı; yaşamda acının yeni yeni türlerini tekrar tekrar yaşamayan canlı yoktur. Acı yaşamın özündedir, hep vardır. Sevinç, mutluluk, yılgınlık, güçlenme, güçten düşme; bunlar hep tekrarlanır. Yaşamda var olma, kendini güçlü kılma demektir. Çünkü yaşam güç istencidir. Bu anlamda yaşam yaşanmaya değerdir. Yaşama bütününde evet demek gerekir. Binlerce şeye hayır desek de yaşama bütününde evet demeliyiz. Bu da elbette ki güce bağlıdır.

Bedenden kurtulup tanrısal olma diye bir şey olamaz. Bu yaşama aykırıdır. İnsan ne kadar bastırmaya çalışırsa çalışsın, içgüdülere sahiptir ve çoğunlukla onlara göre hareket eder. Aklı ve bilgiyi yüceltmenin arka planında da kişinin güçlü olma içgüdüsü yatar.
Nietzsche’ye göre 19. yüzyılda kültür çöküş içindedir. Bu çöküşün, yozlaşmanın nedenini araştırıyor. Yozlaşma, yalnızca kültüre ilişkin değil; yaşamın kendisinde var olan organik, fizyolojik bir öğedir. yaşamın, yaşamdaki büyümenin zorunlu bir sonucudur.
Nietzsche, kendi çağını, 19. yy’da Batı felsefesini şu açılardan eleştiriyor:
I.Hıristiyanlık; halkın Plâtonculuğu
II.Metafizik düşünce geleneği(Sokrates ve platon ile başlayan)


“Ahlak, bir varlığın yaşam koşullarıyla ilgili olan değerlendirmelerinin bir sistemi ya da dizgesidir.”
yozlaşma ile olan ilgisi bakımından iki tür ahlak vardır: Biri; sağlıklı içgüdünün, ortaya çıkan yozlaşmaya karşı kendini koruduğu ahlaktır. Diğeri ise kendini bu yoalaşma ile dile getiren, haklı çıkaran, kendini batışa sürükleyen ahlaktır. İlki yaşamdan yana değerler koyan, değerleri yaşama uygun olan ve olmayana göre belirleyen, yaşamı ve kültürün seviyesini yükselten ahlaktır. Bu ‘efendi ahlakı’dır. İkincisi yaşama karşıt, yaşamı yadsıyan değerler dizgesidir. Bu da ‘köle ahlakı’dır. Tarih boyunca bütün ahlak biçimleri bu iki türden oluşmuştur. Modern kültürde köle ahlakı vardır. Efendi ahlakı kavramında soylu ve efendi derken kastedilen yaşamdan yana değerler koyan, yaşamdaki dengeyi bulan kişidir. Diğeriyse tam tersidir. Din de yaşama ilişkin olarak yaşama uygun değerlendirmeler yapabilir Ama ne zaman ki sürü ahlakı olmaya başlar, işte o zaman yaşam karşıtı olur. Bütün Hıristiyan ahlakı buna dayanmaktadır. Modern toplumda décadence olmasının nedeni köle ahlakına göre, sürü içgüdülerine göre değerlendirmeler yapılmasıdır. Bu sürü formunda, bizim iyiler dediğimiz vardır hemen onun karşısında da kötüler vardır. Bu, değer levhasıdır. Yapılması gerekenler ve yapılmaması gerekenler belirtilmiştir. Oysaki yaşam bu formun içine sokulamaz. Çünkü yaşamın kendisi bu kavramları tanımaz. Yaşamı bir çizelgeye bağlayamayız. Bütün bunların ötesinde düşünmek gerekir. Bizler sırtına yük vurulup çöle gönderilen develer değiliz.
yozlaşmanın mantıksal sonucu –ve en önemli sonucu- nihilizmdir. Bu çağın kültürünün adım adım sürüklendiği nihilizm, bir yandan çağa özgü, çağın yaşamak zorunda olduğu bir durumdur; diğer yandan da psikolojik bir durumdur. Nihilizm şudur: değer, anlam ve istenilecek bir şeyin radikal bir biçimde reddedilmesi, ‘niçin’ sorusuna yanıt eksikliği, hedef yokluğu, en yüksek değerlerin değerden düşmesi, hakikatçilik karşısında tiksinti… değer dizgelerinin eninde sonunda yalan olduğu açığa çıkar. Her saf ahlaksal değer nihilizme sebep olur.

nietzsche nihilist değildir..
Nihilizmi ve batı felsefesinin çöküşünü dile getiren ilk filozoftur.
"Sürünün hakikatlerine inançsızlıkla nihilistler ortaya çıkar. Nihilizmi yaşayan söz konusu olduğunda, iki anlamda nihilizm vardır: Ya hakikatlere başkaldırı olarak ‘aktif nihilizm’, ya da her şeyin değersiz olduğunun düşünüldüğü, tinin gücünde gerileme olarak ‘pasif nihilizm’. Başkaldırıya güç yetmemesi durumunda, hiçbir şeyin değeri yok düşüncesi oluşur ve bu felaket getirir. Sonucu yıkıcı olur. Aktif nihilizm durumu bir geçiş durumudur. Bu geçişte tinin gücü o kadar büyür ki, hedefler ona yetmez.Yaratıcı insanlar ancak aktif nihilizm durumundan çıkabilir. Ancak değerleri yıkan yaratıcı olabilir. Tinin gücünde yükselmeye neden olan şey, hakikatlere karşı baş kaldırmadır. Yaratıcılar, üst insanlar bunu yaşamış olan, bu aşamadan geçmiş olan inanlardır. “Bir tapınak kurulacaksa, öncelikle eski tapınak yok edilmelidir.” Yaratıcı insanın öncelikle iyinin ve kötünün ötesine geçmesi, immoralist olması gerekir. Yoksa kişi kendisi olamaz, sürüden biri olur. Bunları sorgulamak dışına çakmak gerekir. ‘Şunu yapmalısın’ ın karşısına ‘ben isterim’ gelmelidir. Bu kişi aktif nihilisttir. Değerlere el sürmeyenden yaratıcı olmaz. Çağın durumunu karakterize eden nihilizm, inançların yitirilmesidir."

kendisi, nihilizmi aştığını söyler. eğer nihilizmden kurtulursa insan tıpkı çocuklar gibi dünyaya aracısız baklmayı başarabilir. aracısız derken de herhangi bir değer tablosunun arkasına gizlenmeden demek istiyor. yani realiteyle ve varlıkla kendi ilgilerini kendileri kuruyorlar. özgürlüğün söz konusu olması için öncelikle sürüden ayrılmak ve bu aşamalardan geçmek gerekir. aynı zamanda üst-insana ulaşmaktır bu.

nietzsche'nin karşı olduğu hıristiyanlık, aziz pavlus'un yaymış olduğu hıristiyanlıktır. Pavlus, İsa’nın çarmıhtan göğe yükseldiğini, onun tanrının oğlu olduğunu ilk kez dile getiren ve yayan kişidir.
Hıristiyanlık merhamet dinidir, acımanın dinidir. Acıma, depresif ve bulaşıcı içgüdüdür; yaşamı koruyan, değerlerini artıran içgüdülerin tümünün önünde durur. yozlaşmanın ilerlemesinin başlıca araçlarındandır. Oysaki Hıristiyanlık için merhamet bir erdemdir. İsa, yeryüzündeki acıları paylaşmak ve kurtuluşu gerçekleştirmek için sonsuz işkenceleri göze almıştır. Acıma hiçliğe inandırır çünkü bu dünyada acı çekilir, kurtuluş öte dünyadadır düşüncesi hakimdir. Hıristiyanlar ise buna hiçlik demez; tanrı, ahiret, gerçek yaşam der. Yaşamın ağırlık noktası artık, öteye yerleşir ve gerçek ağırlık noktası ortadan kalkar. Öte dünya değerli oldukça, bu dünya değersizleşir. Bu dünyada çekilen acılar ruhu arındırır. Bu değerden düşürme yüzünden Hıristiyanlık nihilistik bir dindir. yozlaşmış öğeler taşır. Toplumda en alt katmanda yer alanların kurtuluş arayışlarının sonucudur. Bu kurtuluş ahlaksal bir süreçle gerçekleşecektir inanca göre. Hıristiyanlık yerlerde sürünenlerin, yüksektekilere olan başkaldırmasıdır. Zayıf olanların, güçlü ve soylu olanlara hıncının ifadesidir. Bir hınç ahlakı geliştirilmiştir. Din formundan çıkıp bir ahlak formuna dönüşmüştür. Kendi başına ele alındığında, din her zaman ahlak ile birlikte olmak değildir.(ahlak dizgelerini gözetmeyen dine karşı değildir nietzsche) Örneğin; paganlık doğallığa bir evet deyiştir. Değer tabloları yoktur, ahlak yoktur. Din ne zaman ahlaksal bir forma bürünürse, o zaman doğallığını yitirir. Dinler ahlaka olan inançla ortadan kalkmıştır. Hıristiyan dünyanın ahlaksallaştırılması temeline dayanır yani doğallığın yitmesine.

İsa, vazedilen Hıristiyanlıktan farklı bir konumdadır. Bugün Hıristiyanlık adına olan her şeyi, Pavlus ile dogma haline gelen şeyleri İsa reddederdi. İsa, kendini tanrı gibi hissetmek için nasıl yaşanması gerektiğini göstermiştir. Bu bir içselliktir. Tanrının krallığı, tarihsel olarak gelecek bir şey değil; kişinin içindeki duyusallıktır. İsa’nın ölümüyle Hıristiyanlık da ölmüştür. “Yalnızca bir Hıristiyan vardı, o da çarmıhta öldü.”

şimdiki hıristiyanlık şudur, Yeryüzünde acı çekenler, Hıristiyanlar günahsızdır; kurtuluş onlar için gelecektir, tanrının krallığındaki yerleri hazırdır. İşte bu anlamdaki Hıristiyanlık zafer kazandı ve soylu düşünme biçimi ortadan kalktı. Bu ayak takımının zaferi oldu. Herşey Hıristiyanlaşmakta, ayak takımı haline gelmektedir. Hakiki olanın insanı aşan bir şey olduğu, ona inayetle ulaşılacağı düşünüldü. Bu da insanın değerinin düşmesidir. Ve sonuç nihilizmdir.

İnsanlar arasında eşitlik yoktur. Doğada eşitlik yoktur. Adalet bunu buyurur, bunu gerektirir. Belirli değer yargılarını ortaya koyanların psiko-fizik yapılarına bakmak, onlar arasındaki yapı farklılıklarını göstermek gerekir. Hayat bizi hep değerlendirmeler yapmaya zorlar, yüklediğimiz değerler bizlere bağlıdır. Hayattan nasibini almamış biri, hayattan bir kaçış niteliğinde değerlendirme formu getirir örneğin. Hasta yapılılar, zayıf insanlar, nasibi kıtlar hayatı değerlendirirken hayata uygun değerlendirme yapamazlar. Yapıları gereği, yaptıkları değerlendirmeler de hasta olacaktır. İnsanlar genel bir insanlık idesine göre değerlendirilemez. İnsanlığı bir bütün olarak alıp, arada bir fark görmemek sürüce bir şeydir. Amaç, daha yüksek insan tipinin yetiştirilmesidir. Eğitimin amacı da budur. Alt tiplerin yok edilmesi düşüncesi yok. Bunun olanağı da yok. Çünkü bu tipler zorunlu olarak olmak durumunda. Bir toplumda her zaman zayıf, hastalıklı insanlar olacaktır, bu kaçınılmazdır. İnsanlığın hedef olarak koyması gereken şey, sağlıksız değerlendirme biçimlerinin kültürü ele geçirmesini önlenmek olmalıdır. Kültürler arasındaki fark da hangi değerlendirme biçimini egemen olduğuna bağlıdır.

Yapıca farklılıkları bakımından iki tür insan var: sürü insanı ve üst-insan. (üst-insan; trajik insan, yaratıcı insan, dionik insan) bu ikisi arasında da iki tip nihilist var: aktif nihilist ve pasif nihilist. [Zerdüşt’te deve(sürü insanı), aslan(özgür insan) ve çocuk(yaratıcı insan) tipleri var.]
Bu insan tipleri ahlaki yani iyi ve kötü değerlendirme biçimleri ile bağlantılı olarak ortaya çıkmaktadır. Ahlaki değerlendirme biçimleri sürüce değerlendirme biçimleridir. Toplumun en sıradan tiplerinden en üstlerde olanlara kadar geniş bir alanı kapsamaktadır. Toplumda birinin iyi ya da kötü olarak değerlendirilmesi, onun ahlaksal değerlendirmeleri açısındandır. İyi denilenler, sürüye iyi ayak uyduranlardır. Sürü insanı, ahlakın iyi ve kötü gördüğüne göre değerlendirme yapandır. Sürüye ayak uydurmak için iyiyi yapan, kötüyü yapmayandır. İyi insanlar; yaratıcı ve güçlü olana karşı kendilerini güçlü kılmak isterler. İyiler yaratıcı değillerdir; yaratıcılara düşman olurlar, çarmıha gererler.

üstinsan:En önemli özelliği gerçeklikten kopmamış, ona yabancılaşmamış olmasıdır. Realitenin bütün kuşku uyandırıcı ve korkutucu yönlerin kendisinde taşır; realitenin kendisidir. Bu anlamda da büyüktür. Artık herşeyi kendi gözleriyle görür. Kişi nasıl kendisi olur? Bütün iyi ve kötü değer tablolarını yıkmakla, onun belirlenimlerinin dışına çıkmakla olur. Üst-insan yeryüzünün tek anlamıdır. Bu anlam; realiteye, yaşama yeni değerler koyarak, eskilerin değersizliğini göstererek ortaya çıkar. Bununla beraber, varlık çemberinin sonsuz dönüşünü de kavrar. Başlangıcı ve sonu olmayan dönüşü kavrar. Sonsuz oluşa ve yaşama evet der. Trajik insan oluşu, bu evet deyişte yatar. Evet demekten başka bir çare yoktur çünkü kaçış yoktur. “Üst-insan, gerçekliği bir maya perdesi arkasından görmez. Yaşamı tüm çıplaklığıyla görecek cesareti vardır.” Yaşamın acılarına da evet der, yaşam bize haz yanında acı da verir. Kendi kaderine evet demek gerekir. Ama tanrısal manada kader değildir kastedilen. Yaşamak zorunda olduğu kaderdir. (kader sevgisi: amor fati) bu nedenle insanlar arasındaki hiyerarşide üst-insan en üstte yer alır. Yüzyılların istencine yön veren, en üst insandır. Hedef insanlık değil; üst-insan olmalıdır.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder
aletheia
 


Kayıt: Jan 16, 2007
Mesajlar: 1228


MesajTarih: Prş May 17, 2007 9:19 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver
Mesaj: #96   

Her şey gider ve herşey geri gelir; var olmanın çarkı ebediyen döner. Her şey ölür ve her şey yeniden çiçek açar; var olmanın mevsimi ebediyen devreder.
Her şey kırılır, her şey yeniden yapılır; var olmanın evi kendini ebediyen kurar. Her şey münferittir ve her şey yeniden buluşur; var olmanın halkası ebediyen kendine sadık kalır.
Her an yeniden başlar var olma; her ‘burada’nın etrafından döner ‘orada’nın topu. Orta, her yerdedir. Eğridir oku ebediyetin.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder
aletheia
 


Kayıt: Jan 16, 2007
Mesajlar: 1228


MesajTarih: Prş May 17, 2007 9:26 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver
Mesaj: #97   

nietzsche de üstün insan diye bir şey yok. türkçe ye bazı çevirilerde ya da makalelerde bu söylem vardır ama yanlıştır, "üst-insan" dır doğrusu
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder
Soguk_Beden
Forum Hayvanı
Forum Hayvanı


Kayıt: Jul 22, 2005
Mesajlar: 1664
Nerden: arka kapıdan.....

MesajTarih: Pzr May 20, 2007 4:04 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver
Mesaj: #98   

ilk tanıştığımda hayatımda iyi ve kötü değişikliklere yol açan bunu başarabilien zeki bi insan


:::+Ç
_________________
XXXBizLer AnneLerin Sokakta ÇocukLarına Büyüyünce BöyLe oLma Diye Gösterdiği Büyük ÇocukLarız.XXX
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder MSN Messenger
damnedlord
Zehir Hafiye
Zehir Hafiye


Kayıt: Sep 18, 2005
Mesajlar: 416


MesajTarih: Pts May 28, 2007 9:22 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver
Mesaj: #99   

herkes tanır, bazıları okur ve çok azı anlar. böyle bir adamdan bahsedilirken, bu kadar yanlış bilgilerin ortaya atılmasıda gayet normal.

hepsini okuyamadım, birkaç sayfaya bakabildim.
bariz bir iki yanlış bilgi var.
nihilizmin kurucusu kesinlikle değildir.

nihilist midir? hayır değildir. (çekiçle felsefe yapan bir kişilik olduğu için anlatımlarında nihilistlere özgü tabirler ve etkilenmeler kaçınılmazdır. yanlış anlaşılmalar bundan kaynaklanıyor heralde.)

bir de kardeşine aşıktı gibi bir yorum var. o da yanlış yok öyle birşey.
_________________
ibneler sizi
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
frank
Geçerken Uğrayan
Geçerken Uğrayan


Kayıt: May 25, 2007
Mesajlar: 41
Nerden: cennet broşürlerinin tuvalet kağıdı olarak kullanıldığı cehennem

MesajTarih: Prş May 31, 2007 2:26 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver
Mesaj: #100   

Kim ısıtır beni bir daha, kim sever?
Uzat sıcacık ellerini!
uzat gönül mangallarını!
Boylu boyunca uzanmış,ürperti içinde,yarı ölüler gibi,ayakları ovuşturulan,
Sarsılmışım, ah! Bilmediğim bir yüksek ateşten ötürü zangır zangır titrerken,buzdan oklarla avlamışsın beni,düşünce!
Nitelendirilemez!Gizli kapaklı!Tüyler ürpertici
Sen,bulutların ardındaki avcı!
Şimşeklerin yüzünden hasta düşmüştüm,
sen istihzalı göz,bana karanlık bakışlar atan!
Yatıyorum öylece,
kıvrılmış,iki büklüm,acısını çekmiş olarak
tüm ebedi ezaların,
vurulmuş olarak,
sayende,zalim avcı
ey meçhul -tanrı...
Derine vur!
Vur bir kez daha!
İtip kakala, parçala bu yüreği!
Bu eza da neyin nesi uçları
körelmiş oklarla?
Neyi dikizliyorsun yine
yorgun düşmedin mi insana verdiğin ezadan,eziyet etmekten haz alan Tanrı şimşeği gözlerle?
Öldürmek değil istediğin,
yalnızca zulüm,zulüm?
Maksadın ne-beni üzmek mi,
sen,eziyet etmekten haz alanan meçhul Tanrı? Ha ha!
Gizlice sokuluyorsun,sürüne sürüne
böylesi bir gece yarısında? ..
Nedir istediğin?
Konuş!
İtip kakıyorsun beni,sıkıp sıkıştırıyor -
Ha!yakınsın hem de çok!
Duyuyorsun soluğumu,
kulak misafiri oluyorsun yüreğime,
sen,eykıskanç! -hal böyleyken kıskançlık niye?
Def ol! El Sürme!
Ne için bu merdiven?
gitmek mi istiyorsun içeri,
yüreğime tırmanmak,
en mahrem
düşüncelerime tırmanmak?
Utanmaz! Meçhul! Hırsız! Çalmak istediğin ne?
Duymak istediğin ne?
Yapmak istediğin eza ne,
ey zalim!
ey -Cellat Tanrı!
Yoksa bir köpek gibi,
yuvarlanmam mı gerekiyor önünde?
Uzatıp patilerimi,kendimden geçerek sevginle -kuyruk mu sallamalıyım?

Nafile! İğnele habire!
Zalim diken!
köpeğin değil- avınım senin yalnızca,
zalim avcı!
senin en gururlu esirin,
bulutların ardındaki eşkıya...
Konuş artık!
Sen şimşeklerin ardına saklanan! Meçhul! konuş!
Ne istiyorsun,yol kesen haydut, b e n d e n?
Ne?
Fidye mi?
Fidye olarak ne istiyorsun?
Fazla talepte bulun - bu okşar gururumu!

Ha ha!
Beni - mi istiyorsun?Beni?
beni bir bütün olarak? ..
Ha ha!
Zulmediyorsun ya,ey deli,zulmün
kırıyor gururumu?
Bana sevgini bağışla -başka kim ısıtır ki beni bir daha? başka kim sever?
uzat sıcacık ellerini,
uzat gönül mangalları,
uzat bana, yalnızların en yalnızına,
buz ah! yedi kat buz,
düşmanları bile
düşmanları özlemeyi öğreten,
uzat, evet,bağışla,
zalim düşman
bana - k e n d i n i!..
Bundan ötürü!
Kaçıyor bizzat kendisi,
benim biricik suç ortağım,
benim yüce düşmanım,
benim meçhulüm,
benim Cellat-Tanrım! ..

Hayır!
Dön artık!
kabulümsün tüm ezanla!
Gözyaşlarım boşalıyor
bu boşalış sana,
ve yüreğimin son alevi
aydınlatıyor seni.
Lütfen dön artık,
Benim meçhul tanrım!benim acım!
benim son -talihim!..
(bir şimşek çakar,Dionysos zümrüt güzelliğiyle görünür) Dionysos: Akıllı ol,Ariadne!..Küçük kulakların var seninbenim kulaklarım var sende:zekice bir sözcük tık içine!- Kişi sevecekse kendini,ilkin nefret etmek zorunda değilmi,kendinden?.. ben senin labirentinim ... (Nietzsche,bize Ariadne'nin ne olduğunu asla söylemedi;belki de söyleyemedi.Ariadne,Labirent,Minotauros,Theseus ve Dionysos,mitolojinin tüm sahası,gerçeğin son sırrını söylemek istediğinde bütün gizemli belirsizliğiyle tekrar tekrar sezdirildi:hakikat ölümdür veya sonunda ölümle bitecek bir tutkuyla arzulanan başka birşeydir.(...) 'Ariadne', der Dionysos,'sen bir labirentsin,Theseus sende kayboldu,artık ipi de kalmadı.Minotauros tarafından yenmemek ona ne fayda sağlıyor ki?Şimdi onu yiyp bitiren şey Minotauros'tan daha beter.'Ariadne cevap verir:'Bu benim Theseus'a son sevgim:Onu yok edeceğim'(...)Ama bu bile Nietzsche'nin son sözü değildir.Daha ziyade Dİonysos yeni hakikat olur,Theseus'absurd'hale,yani her ne pahasına olursa olsun hakikati arayan bir fanatik haline geldiğinde.Nietzsche,Theseus olarak,gerçekten de Ariadne'nin labirentinde kaybolur,ama Dionysos olarak,ölünün ve yaşamın ötesine geçer.Bu son bakış açısından,Ariadne'ye şöyle diyebilmektedir:'ben senin labirentinim...') -Ariadne'nin yakınması-
_________________
yaratılışın boktan ve hastalıklı insan artığı..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    metaltr.net Forum Ana Sayfası -> Edebiyat Tüm saatler GMT +1 Saat
Sayfa Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Sonraki
5. sayfa (Toplam 7 sayfa)


 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
phpBB template by Spectre :: Ported for PHP-Nuke by nukemods.com
Forums ©
MetalTR.NET'de yayınlanan tercümeler, biyografiler, köşe yazıları, resimler ve sair materyaller izinsiz ve kaynak gösterilmeksizin kullanılamaz.
Copyright © 2004-2012 MetalTR.NET
| Yasal Uyarı



Sitemap - forumtags -
Web site engine code is Copyright © 2003 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.22 Saniye
Untitled Document